شماره تماس: 1010 9169 021
مقالات

راهنمای تشخیص خودروی اتاق تعویض

در این مقاله قصد داریم راجب راهنمای تشخیص خودروی اتاق تعویض صحبت کنیم. مهمترین مسئله برای کسانی که می خواهند خودرو دست دوم بگیرند این است که آیا اتاق خودرو تعویض شده است یا فابریک می باشد.

چک کردن اصالت ماشین

• بررسی شماره شاسی یادداشت شده روی بدنه ماشین
شماره بدنه یا شاسی که در کارخانه روی بدنه خودرو حک می‌شود با شماره‌ای که پس از عوض کردن اتاق روی بدنه حک میشود، فرق دارد. این شماره دارای فونت و اندازه کاملا اختصاصی است که نمیتوان به طور دستی آن را نوشت و سوء استفاده کرد.
وابسته به مدل خودروها صفحه فلزی خاصی در آن وجود دارد که شماره شاسی روی آن حک خواهد شد. این صفحه اکثرا در ستون وسط خودرو یا سمت چپ قسمت داخل کاپوت قرار دارد البته ممکن است جاهای دیگری نیز باشد.
پس پیشنهاد می شود حتما قبل از خرید ماشین دست دوم که شماره شاسی کجا حک شده و حتما آنرا چک کنید

• نگاهی به شاسی و سطح پایین خودرو
همه می دونیم که اتاق روی شاسی و بعد لاستیک نصب می شود. پس باید وضعیت شاسی، لاستیکها و نواحی نزدیک به آن را به خوبی بررسی کنیم. ببینید وضعیت طبیعی است یا نه؟
قطعا اگر به شاسی آسیب وارده شده باشد در اکثر مناطق آن خط و خش دیده خواهد شد و پس نیاز به رنگ کردن برای استتار آن پیدا می شود و از این طریق می توان فهمید که اتاق تعویض شده است.
• چک کردن قطعه هایی از خودرو
یکی دیگر از مسیرهای مشخص شدن اتاق تعویضی بررسی موارد زیر است:
گیربکس
پلمپ موتور
لوله های وصل شده به موتور
و…
بررسی این قسمت ها میتواند به شما کمک فاحشی کند که آیا اتاق تعویض شده است یا خیر؟
• بررسی وچک میزان رنگ خودرو
اصولا رنگهایی که بر روی بدنه خودرو بعد از تصادف می نشیند کاملا با رنگ اصلی خودرو متفاوت است و کیفیت رنگ کارخانه با رنگ دست ساز قابل قیاس نیست.

• نگاه به نوارهای دور درهای خودرو
خودرویی که آسیب دیده باشد قطعا مانند روز اول خود نخواهد شد و اثرات آسیب در آن مشخص است. مثلا نوارهای اطراف در خودرو مکان مناسبی برای بررسی این موضوع می تواند باشد. چون پرس کارخانه ای اطراف درها با پرسی که بعدا طی تعویض اتاق انجام می شود، کاملا متفاوت است.

نمایش بیشتر

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن